Thursday 10 May 2012

Siapa sebenar pengkhianat negara?

Beberapa ketika lalu, gerombolan Umno-BN menyerang hebat Anwar Ibrahim dengan melabelkan beliau sebagai pengkhianat negara yang menjadi agen Israel. 

Malah setelah kehabisan modal isu liwat dengan keputusan pembebasan Ketua Umum Keadilan itu daripada isu Liwat 2, gerombolan Umno-BN tidak pernah berhenti mencerca dan menjatuhkan kredibiliti beliau di kalangan kaum Melayu.

Kini, setelah diberi 'pukulan hebat' dek sokongan luarbiasa orang ramai kepada Himpunan Bersih 3.0, gerombolan Umno-BN meneruskan kaedah merosakkan peribadi beberapa pimpinan utama Keadilan secara melampau. Sekali lagi, peranan puak-puak pencacai gerombolan melayangkan gambar-gambar skandal seks ke paparan umum. Sebagaimana yang berlaku kepada Anwar Ibrahim, sasaran kali ini ditujukan kepada Timbalan Presiden Keadilan, Azmin Ali. 

Namun, tidak ada satu pun logika yang membuktikan tubuh badan tersebut adalah Azmin Ali. Sekali lagi rakyat umum diheret untuk menerima secara paksa pembohongan politik gerombolan Umno-BN. Amat menyedihkan, sebagai sebuah pertubuhan siasah yang sering mengangkat kedudukannya sebagai 'pembela bangsa dan agama', perjuangan kepada isu-isu berkaitan rakyat semacam terus terbiar. Dinamika politik sihat terus lenyap daripada parti ini.

'Pengkhianat Negara'

Jika kita semua melihat gambar di atas, sudah ada bukti jelas warganegara asing dijadikan pemilih bagi sesebuah kawasan untuk mengundi dalam pilihanraya. Ia agak ketara dan keterlaluan warga-warga Indonesia telah 'diwarganegarakan' menjadi rakyat Malaysia. Melihat kepada nama 'Armeyanto', ia jelas sebutan dan satu nama yang sinonim kepada negara jiran tersebut. Ia sangat berbeza dengan nama-nama kebiasaan warga Melayu Malaysia hatta orang-orang jawa atau minang yang ada di Malaysia!

Inilah logika atau hakikat yang berlaku dalam senarai pemilih. Desakan yang dibuat oleh BERSIH bukan suatu omongan kosong. Ia benar-benar berlaku. Gambar tersebut adalah antara bukti nyata dan anda semua boleh menyemaknya dalam laman web SPR.

Maka memang benarlah dan kemungkinan besar warga-warga Indon yang berada di Kampung Baru, Kuala Lumpur atau warga-warga Acheh yang berada di Pelabuhan Kelang bakal menjadi 'pemilih baru' yang pastinya akan memberi undi kepada gerombolan Umno.

Persoalan timbul dan ditujukan kepada rakyat keseluruhan khususnya kepada sekelian ahli-ahli Umno, apakah anda rela membiarkan warga-warga asing ini kemudian hari 'menjarah' hak-hak warganegara Malaysia khususnya kaum Melayu?


Kesan kepada masyarakat

Mungkin dari segi satu sudut politik, keadaan ini 'diperlukan' untuk menang demi mengekalkan kuasa. Namun apakah pertukaran atau tawaran yang diberikan kepada para warga asing ini yang menjadi warganegara Malaysia secara segera ini?

Tawarannya sudah pasti ruang-ruang pekerjaan, peluang perniagaan, tanah dan rumah. Tatkala rakyat sendiri bersusah payah untuk membeli rumah sendiri, rakyat asing ini semacam diberi 'hak istimewa' yang melangkaui hak istimewa Melayu itu sendiri.

Lihat sahajalah di pasar Kg Baru, KL yang dikuasai oleh peniaga-peniaga Indonesia dan Bangladesh. Semua ruang-ruang perniagaan di kawasan itu telah 'di-alibaba-kan' kepada mereka oleh pemilik asal.

Malah ada dikalangan mereka yang bangga menayangkan kad pengenalan warganegara Malaysia. Bagaimana itu boleh berlaku? Apakah sindiket memberi kad pengenalan itu turut melibatkan jabatan-jabatan berkaitan?

Logika isu

Berdasarkan gambar di atas, pemilih tersebut bakal mengundi di Dun Ampangan, Parlimen Seremban di Negeri Sembilan. Kawasan dun ini telah dimenangi oleh Keadilan dengan majoriti yang kecil iaitu 165 undi (1.47%).

Pada PRU 2008 lalu, jumlah undi yang diterima oleh kedua-dua pihak bertanding iaitu BN dan Keadilan adalah seperti berikut;

Rashid Latiff (Keadilan): 5,679 (50.61%)
Mohd Nor Awang (BN): 5,514 (49.14%)
Undi rosak: 236 (2.06%)
Majoriti: 165 (1.47%)

Kedudukan Umno di Ampangan boleh dianggap kritikal berdasarkan maklumat tersebut. Maka kaedah membawa masuk pemilih baru khususnya 'pemilih-pemilih import' dari Indonesia ini diperlukan oleh Umno untuk kemabali memenangi Ampangan. Pihak gerombolan Umno melihat peluang untuk mengatasi jumlah undi yang diperolehi oleh Keadilan hanya dengan kaedah ini.

Secara teorinya, berapakah pemilih-pemilih import ini diperlukan untuk mencapai tujuan kemenangan tersebut?

Minima diperlukan adalah 1,500 orang dan maksimum adalah 2,850 orang. Apakah angka itu mustahil dicapai oleh pihak gerombolan? Jawapannya tidak kerana mereka 'dibantu' oleh agensi-agensi berkaitan dalam tujuan mewarganegarakan warga asing dari Indonesia atau Bangladesh.

Mungkin angka yang diberikan di atas agak tinggi atau mungkin kurang. Untuk mendapatkan lebih kepastian, sila rujuk kepada jumlah pertambahan pemilih di Ampangan khususnya pemilih Melayu. Mungkin logik kepada isu ini benar-benar wujud.



No comments:

Post a Comment