Tuesday 5 February 2013

Ulasan ringkas keputusan undian: Siapa MB N.Sembilan selepas PRU-13?

Terima kasih buat yang mengundi dalam undian berkenaan pilihan individu politik untuk menjadi MB Negeri Sembilan selepas PRU-13. Walaupun tidak ramai yang terlibat untuk mengundi, namun ia sedikit sebanyak memberi gambaran pilihan para pembaca blog ini.

Taufek Abd Ghani
Selepas seminggu, hasilnya memperlihatkan Haji Mohd Taufek Abdul Ghani yang juga Pesuruhjaya Pas Negeri Sembilan menjadi pilihan tertinggi daripada 32 orang yang mengundi. Beliau mendapat sebanyak 14 undi atau 43 peratus, manakala kedua tertinggi adalah Dato Kamarul Baharin Abbas (Pengerusi Keadilan Negeri Sembilan) mendapat 13 undi (40%).

Kamarul Baharin Abbas
MB Negeri Sembilan kini, Dato Seri Mohamad Hassan pula mendapat lima undi (15%) dan Tan Sri Isa Samad tidak mendapat sebarang undi. Masih ada segelintir rakyat di Negeri Sembilan menyakini BN akan memenangi PRU-13 di Negeri Sembilan dan menjangkakan Mohamad Hassan bakal dikekalkan sebagai MB. 

Namun begitu, tidak dapat untuk membuat andaian secara luas kerana tidak ramai yang mahu mengundi untuk poll ini. Semoga untuk poll akan datang, diharap para pembaca akan lebih ramai untuk turut serta mengundi! 

No comments:

Post a Comment